Mesiac prešiel a je tu nový report, v ktorom by som rád zhrnul, čo a ako som urobil za posledný mesiac v mojom Amazon affil projekte.

Väčšina affil podnikateľov sa zhoduje na tom, že objem práce, ktorý je potrebný vynaložiť na spustenie affil stránky je najmasívnejší na začiatku, kedy všetko nastavujete. Potom prejdete do akéhosi udržiavacieho režimu a akonáhle sa stránka dostane z Google sandboxu, tak začne generovať postupne traffic a tým pádom aj nejaké tie peniaze.

A presne tak to bolo aj u mňa. Najväčší objem práce ma čakal na začiatku. Pozrime sa na to, ako som postupoval.

Revízia domén

Ako som spomínal  v predošlom poste, mal som niekoľko domén, ktoré sa mi javili ako vhodné na to, aby som ich použil pre môj projekt. Mal som 6 anglických domén. Jedna vypadla z hry hneď, pretože Amz neumožňuje propagovanie predmetov, ktoré sú určené pre deti mladšie ako 13 rokov, kam moja doména ( a produkty, ktoré boli na nej propagované) spadala. Takže out. V hre ostali 3, na ktorých som začal pracovať. 3 preto aby som maximalizoval efektívnosť práce.

Na začiatku som sa rozhodol pre jednotný dizaj. Pôvodne tam bola nainštalovaná woocommerce téma, tá sa ale dala veľmi málo customizovať a tak som prešiel na tému Divi, ktorú používam skoro na všetkých mojich weboch práve pre možnosti úpravy.

Štruktúra affil webu

Web ma pomerne jednoduchú štruktúru. Home page s hlavným článkom, čo bol vlastne buyer guide (sprievodca pri nakupovaní). Článok bol postavený okolo hlavného kľúčového slova. Na napísanie článkov som použil dve služby Textbrokers a Epic Writer. Epic writer sa mi zdá ako rýchlejšia a prehľadnejšia služba. Cena za článok sa pohybuje na úrovni 0,80 centov na 100 slov a sú hotové medzi 3-5 dní. Pre hlavný článok sa odporúča cca 1500-200 slov. Okrem toho nasledujú stránky: Privacy policy, Disclaimer (info pre zákazníka,že sa nachádza na affil stránke) a Contact. Niekde aj About us. Okrem toho by v základnej zostave mali byť aj review články, ku ktorým som sa ale ešte nedostal.

Nastavenie všetkého bolo najprácnejšou zložkou celého procesu, ale keďže som nastavoval 3 stránky naraz, tak som bol vďaka tomu celkom efektívny a za pár hodín to bolo hotové.

Nanešťastie som tým všetkým musel prejsť ešte raz. Prečo? No, ide o to, že účet do Amazon Affiliate by ste si mali otvoriť až vtedy, kedy máte všetko nachystané a web funguje. Ja som ale v začiatku postupoval celkom opačne, najprv som prihlásil v podstate nehotový web, kde nič nebolo. Samozrejme, že Amz to kontroluje a keď prišiel na môj web a zistil že tam nič nie je, tak moju prihlášku do programu stiahol, s tým, že keď bude na stránke viac obsahu, tak sa môžem znovu prihlásiť. Asi si viete predstaviť, ako sa mi skoro srdce zastavilo, keď som si uvedomil, že som zrovna investoval skoro 900USD (vysvetlím neskôr) do niečoho, čo mi asi neprinesie ani halier. Opäť som si potvrdil, že Amz je na jednej strane super biznis partner, kde môžete krásne zarobiť, ale na druhej strane, akonáhle sa mu  niečo nepáči, tak vás zareže ako divú sviňu. A ani pri tom brvou nemihne.

No, ale kedže som už mal 3 weby, kde bol publikovaný aj nejaký obsah a nielen eshop, tak som opäť stránky prihlásil, všade som zmenil id kódy, ktoré každý klik priraďujú k môjmu účtu. Zaujímavé tiež je, že sa to stalo presne v deň, ako som na jednej svojej stránnke urobil prvý predaj. To bolo veľmi povzbudzujúce, pretože som si mohol povedať, že systém funguje. Síce sa vzápätí celý zrútil, ale idea bola jasná. Návštevnosti som trochu pomohol cez jednoduchú kampaň cez Bing.

Kúpenie hotových stránok.

Ako so tiež spomínal minule, tak som bol pripravený kúpiť jednu až dve hotové affil stránky. Jednak aby som videl nejaký model, ako to má byť a aby som dostal do ruky niečo, čo bude naozaj zarábať. Nakoniec som sa rozhodol pre kúpenie dvoch stránok v rozličných cenových hladinách. Jedna ma stála 297 USD (doména+kompletne  zariadená stránka s cca 5500 slovami: 4 stránky, 5 článkov) a tá už je prepojená s mojím účtom a ready to go. Výrobu mi zabezpečila spoločnosť 200bucksites.com

Druhá bola drahšia, 599 USD s o niečom väčším obsahom a s dodacou dobou 30 dní. Takže ešte čakám kým mi ju doručia. Jej dodávateľ na svojej  stránke tvrdí, že stránka vie po nejakom čase  (3 mesiace) vygenerovať cca 500 USD mesačne. Som teda veľmi zvedavý, či to bude naozaj fungovať.

Pre obe domény som musel kúpiť taktiež aj hosting (pri druhej aj doménu), takže to sú ďalšie náklady (asi 120 eur,platba na 3 mesiace). Obe, na zakázku urobené stránky som sa rozhodol hostovať na Godaddy.co.uk, kde som už mal založený účet. Uvažoval som neskôr aj nad presunom na Websupport, to som však zavrhol,  kôli tomu, že keby som náhodou stránky v budúcnosti chce predať, tak sa ľahšie robí transfer práve z Godaddy, ktorý je pomerne známy v zahraničí.

Zmeškali ste ďalšie časti? Nájdete ich tu.

1.časť case study.